dimecres, de juny 15, 2016

384.- Del Debat i altres coses

384.-  Del  Debat i altres coses.-

Diuen,  perquè no vaig veure’l, que el famós debat a quatre va ser anodí. Entenc que quan els que han de debatre defineixen  el què, com i quan el resultat no pot ser un altra que el que en general diuen que va ser. No era la meva intenció veure’l i pel que vaig escoltant a posteriori, no em vaig perdre res no presenciant-lo. On sembla que també hi ha una certa unanimitat és en que el que tots aquells consideraven el tema polític més important de l’Estat, que és Catalunya, fos tractat d’una manera més aviat escadussera i breu, la qual cosa em sembla  normal atenent el tarannà d’almenys tres dels participants. Però  el que quedava amb una certa credibilitat al respecta, des de l’òptica catalana, i intuint uns resultats electorals favorables el 26 de Juny, entén que en les negociacions per a la formació de Govern, no poden haver-hi línies vermelles. Dit de una altra manera: el Sr. Iglésias abandona l’idea d’un referèndum a  Catalunya, esborra aquella línia vermella de la que tant ha parlat i que tant n’havia presumit dos dies abans a Barcelona. Però la cosa no és nova  i, per si de cas, el seu col·lega Domènech  ja ens havia dit: “Si se celebra este referéndum y en el contenido del no está reconocida la soberanía de Catalunya, si se dan estas condiciones de las que hablaba [condicions de plurinacionalitat], votaría que no. Pero lo que En Comú Podem quiere es crear el escenario en el que se pueda dirimir el debate territorial”.[1] Si a més hi afegim el tema ferroviari amb l’eix central famós,  hem de pensar que Podem pensa molt més en Madrid que en Catalunya, per molt que ens vingui a repetir el contrari.

El terror ha tornat a sacsejar USA i França. Orlando i París. Els fets ja son prou coneguts per a  fer–ne la ressenya ara. Només assenyalar que, curiosament els dos assassins  estaven inclosos en les llistes de considerats si no  perillosos pels serveis secrets corresponents, al menys, considerats com “afins” a la causa de l’EI. I preguntar, en conseqüència, si només la comissió del delicte, en a quests casos específics, és l’única manera  de descobrir la ja suposada cara malèfica del individu en qüestió i, aleshores sí, actuar amb contundència.  Juristes hi ha que podran aclarir si la previsió a la comissió d’actes com els que ens ocupen poden comportar mesures individuals extraordinàries: ja ens ho faran saber. Però els serveis secrets també ens han de deixar clara la seva efectivitat sense crear hipotètics dubtes al respecta.

El que  no veig mai és que,  un cop comesa la barbaritat, les comunitats islamistes es manifestin en contra de la barbàrie. Les esquerres ens conviden permanentment a no ficar a tothom dins del mateix sac, ens diuen que no podem generalitzar, però aquestes comunitats no condemnen aquest tipus d’assassinats. Creuen aquestes esquerres que si aquestes comunitats  no defensen la llibertat podran integrar-se en les societats occidentals en les que es volen instal·lar? Potser fora bo que el món islàmic faci algun gest contundent al respecta perquè ens puguem creure la seva bona voluntat, o no? O és que participen d’aquesta ideologia terrorista, però no ens ho volen dir? És aleshores que es fa difícil oblidar Unamuno quan deia allò de que el silenci sol ser interpretat com aquiescència...

El Bisbe de València, Cañizares, torna ha  estar en primera línia. Un cartell  per commemorar el proper dia 28 la festa LGBT amb les dues verges besant-se, creat per Endavant OSAN, ha aixecat les ires del Bisbe valencià gens procliu, ja ho sabem, a tot allò que no sigui la més pura ortodòxia.  Sembla que el cartell ha creat també malestar al grup Gay València[2] que així ho manifesta en el seu facebook, donat que entén que Endavant OSAN no és una associació LG. Cañizares ha optat per una acte de desgreuge i una missa a la Catedral. Però el Sr. Cañizares hauria de recordar la filípica que dies endarrere havia llençat contra tot el “l’imperi Gay  i el  feminisme destructor”[3]. Així les coses, és evident que la resposta també hagi estat contundent. Hi ha massa vegades en que la incontinència verbal crea més problemes  dels que realment hi ha. I un Bisbe, per molt reaccionari que sigui, i Cañizares ho és, no pot fer bona aquella frase d’en Camús[4] a la que m’he referit en més d’una ocasió i que diu allò de que  l’Església és la que té la Gràcia, però que deixa als cristians l’exercici de la caritat... El Sr.  Bisbe hauria també de ser exemple d’exercici de la caritat, i precisa i especialment amb  aquells que s’han allunyat  del que ell entén com a la Gràcia de Déu...

J.  Vinyeta
15 de Juny de 2016




[1] http://www.directe.cat/noticia/503463/xavier-domenech-votaria-no-en-un-referendum-dautodeterminacio
[2] http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2016/06/12/polemica-cartel-geperudeta-moreneta-besandose/1430893.html
[3] http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2016/05/19/canizares-carga-imperio-gay-feminismo/1419904.html
[4] Els  Justos.-