549.- Vagues (I).-
Entenc
que els treballadors, tots, tenen això que hem definit com a dret de vaga i
que, bàsicament, és un element diguem-ne
corrector de les arbitrarietats
que es puguin derivar de l’actuació de la patronal. Els anarquistes, que en
realitat son els grans creadors de les demandes socials, son els primers en
plantar-se davant del patró amb resultats, a vegades, de grans danys col·laterals
(recordem el pistolerisme bidireccional de principis del segle passat a Catalunya, per exemple) , però també, amb
grans èxits. La vaga és un concepte admès i defensat en tots els estats
democràtics i que, com totes les coses té les seves deficiències. Però que
ningú s’atreveix a millorar.
Estem
a l’estiu i en el període en que molta
gent inicia el període vacacional. Any rere any el personal dels serveis,
especialment el de les línies aèries, inicien vagues programades per dates clau
que coincideixen, estratègica i
majoritàriament, en els dies
d’inici o de finalització del període vacacional del món especialment laboral.
Des dels pilots fins al personal de terra o de cabina, acompanyats pels controladors
aeris, solen endarrerir o suspendre els viatges majoritàriament familiars preparats des de fa temps sense
gaire més atenció posterior que la del reemborsament dels diners dels bitllets
si s’hi és a temps: ni la més mínima
compensació per la pèrdua d’altres enllaços, hotels o de dies perduts perquè
els drets d’alguns, en cap cas en quantitat majoritària, s’han imposat, i sense
possibilitat de defensa, davant del drets dels viatgers (la vaga del personal
de Ryanair ha deixat sense servei a més de 100.000
usuaris, més de cent mil persones amb
bitllet pagat, i amb més de 400 vols
suspesos...)
Els
taxistes s’han afegit a la festa i, per arrodonir el bloqueig aeroportuari, les
manifestacions, que bloquegen les Rondes de
Barcelona, les han portades també
a les rodalies del aeroport, tallant-li els accessos. En no haver dictaminat serveis mínims,
desenes d’usuaris especialment de determinada edat i malalts que necessiten del
taxi per anar a les consultes mèdiques corresponents, s’han quedat
penjats. Això en un col·lectiu que és un
monopoli en el que el tuf que desprèn de
màfia està en el nas de tothom i en el que, segons un taxista, una
sola persona controla més de 150
vehicles i, segons el mateix taxista, aquesta persona signa acords en nom dels
treballadors... (dono fe del que em va dir el taxista que em va portar, dimecres passat pel matí,
des del carrer Calvet fins a casa meva...)
Diuen
que Renfe s’hi afegirà d’aquí a pocs dies...
Suposo que ni els més ingenus creuen en casuals coïncidències, oi?
L’espectacle i la indefensió continuaran.
J. Vinyeta
27
de Juliol 2018
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada