diumenge, de setembre 05, 2021

739.- Comentaris.

739.- Comentaris.-

Em sembla que les coses es van tristament aclarint. El  CxR anava endarrerint les eleccions i  em semblava que, des de  que els presos polítics estan al carrer (i  vull afegir, perquè no hi hagi dubtes, que mai hi havien  d’haver entrat), la   afectació  sobre d’aquest CxR dels partits que els presos lideraven,  va condicionant la seva definició  política. No em vull fer el llest però Ponsatí plega, i ens afirma que ho fa, precisament, per aquesta introducció partidista en allò que al menys cent mil catalans, ella inclosa, consideràvem  lluny de les afeccions partidistes i autonomistes. I hem de convenir  que, si algú ens ha posat sobre de la taula les realitats amb les que ens hem anat trobant, ha estat precisament ella. Lamento, personalment, els silencis de tots plegats, especialment el de Puigdemont (ja sé que és el MHP, però...), i la submissió general a una suposada taula de diàleg que no portarà en lloc.

El problema derivat de l’absència anunciada de P. Sánchez  a la famosa taula, encara humilia més a tots aquests acòlits que insisteixen  en la necessitat d’asseure-s’hi, a la taula famosa (val la pena llegir l’editorial del VilaWeb al respecta[1]). Que la portaveu del govern central digui que no es parlarà d’amnistia ni de referèndum, i que des d’aqui es continuï insistint en anar-hi és ben bé  allò de cornuts i pagar el beure... Em  sembla, per més riota, que  el President Aragonés és trobarà amb el inefable Iceta a l’altra banda de la taula.

Però, mentre, ens van entretenint, ja sigui amb el fum que van sortint de les despulles de l’emèrit, tot  i que  sabem que només seran fum. O amb el tema de l’aeroport.

Aquest últim te la seva gràcia.  Barcelona, com a capital europea, tot i que molts ja insinuen una clara decadència (des del punt de vista urbà, em sembla innegable després de la passada de Colau i els seus...),necessita un aeroport amb connexions directes amb la resta del món. No sé si per això és necessari un hub connector  o que només sigui necessari l’establiment de les línies corresponents. Sembla que tot estaria en millors condicions si totes les pistes estiguessin a ple rendiment, tant per enlairaments com per aterratges. Però es clar: Gavà Mar diu que, per les molèsties que generava especialment la principal, la tercera,  han d’haver-hi les limitacions actuals.  Això és una solució que només convenç als interessats directament i, com és natural, al govern municipal corresponent que els defensa per la bossa de vots que això representa. I per no caure en el ridícul de reconèixer que va autoritzar la construcció de tot plegat.

Però anem a pams. Els que varen picar  i s’hi varen instal·lar a Gavá Mar i rodalies,  ja sabien que hi havia l’aeroport. Sabien dels alçaments i dels aterratges dels avions: eren conscients de la situació i, amb un mínim de intel·ligència previsora, havien d’entendre que aquests tipus de infraestructures, a mida que el món creix, necessitarà d’ampliacions.  Després, com ha passat altres vegades, es compleix aquella dita catalana que diu allò de que ...de fora vingueren... Els nou vinguts fan callar les campanes de les esglésies... I així, perquè hi ha molèsties personals que ja eren conegudes, aquestes molèsties han de ser corregides en detriment d’altri i, en certes ocasions, a cost de tercers. Recordo el que va passar amb el famós cinturó barceloní: Maragall el va derruir  perquè la seva construcció molestava als veïns que hi van  anar a viure al costat. O recordo el cobriment de l’Avinguda de Carles III perquè els sorolls, com en el cas del cinturó, molestaven als veïns que hi havien  anat a viure després de la seva construcció. Recordo els problemes similars dels veïns apropats voluntàriament a l’aeroport de Sabadell. Preveig els que es produiran, en un futur no massa llunyà i en el mateix sentit, en l’aeroport de Girona.

De tots aquests casos comentats (que no ha estat res més que una constatació de fets),  els responsables dels seus mals, no en son altres que els que varen decidir instal·lar-se a prop dels llocs  posteriorment vilipendiats. Ells mateixos, ells,  els varen triar i  la societat en general, ha  hagut  d’assumir-ne, en tots els casos i d’alguna manera, els costos de tot tipus que se n’han  derivat. Em sembla un esperpent.  I si  apurem una mica més, podrem buscar responsabilitats també en tots aquells ajuntaments que han facilitat els desastres urbanístics que s’han hagut/hauran de corregir, cobrant, això sí,  els permisos d’obra i les contribucions  corresponents, temes que, desgraciadament, han estat la font generadora de corrupció en més d’un ajuntament.

La llum puja. A banda del desastre que això suposa per a tothom però, especialment, per a les  famílies en situació precària, el desastre que pot derivar-se d’aquest increment, especialment en el món industrial,  pot portar a una caiguda econòmica important. Algú es preguntava a qui pot beneficiar un desastre econòmic. I es responia insinuant que el Sr. Casado està molt content: la culpa és del PSOE... Ves a saber.

Tenim l’11 de Setembre a tocar. Crec que seria bo que quedés clar que la ciutadania s’ha posat en marxa. És una bona ocasió.

J. Vinyeta

5 de Setembre de 2021