dilluns, d’abril 04, 2022

749.-Una reflexió personal

 

749.-Una reflexió personal.-

Imagino que també us passa. A vegades, em resulta tremendament  difícil parlar, sempre en el millor sentit de les expressions,  amb alguns, per aclarir  aspectes de determinades coses, però malauradament i en massa ocasions, el meu interlocutor deriva la conversa per altres qüestions que, d’alguna manera abandonen el tema inicial per abanderar altres aspectes,  paral·lelament situats als que havíem començat a parlar, però que no són  el tema principal.   No em deixa de ser curiós i preocupant que, en massa vegades, se’m vol fer veure  que la pregunta que faig no és la que hauria  de fer, no és la que el interlocutor em planteja corregint un suposat error meu, o que la meva resposta  no és la convenient i la que havia d’haver donat  és una altra. O observar que, la meva pregunta o exposició inicial té com a resposta  una corrua de preguntes paral·leles que, en cap cas i com resulta evident, no concreta  res del que jo propiciava.

El malaurat Manel Cuyàs, que ens ha deixat fa poc, en la seva columna  Vuits i Nous del diari El Punt Avui del 6 de Setembre del 2013 (ho podeu trobar a les xarxes) deixava, amb l’agudesa del que li era habitual, una observació que em sembla  molt adient: hi ha uns senyors que saben  el què, el com i el quan. Els altres, pobrets, no hi entenem i, per tant,  la nostra fidelitat a uns principis concrets i inalienables dels motius de la conversa,  ha d’estar qüestionada. Cap aportació, mal sigui històrica i coneguda, ens farà tornar al inici de la conversa perquè no va en el suposat sentit que s’havia d’haver plantejat en l’inici d’aquell parlar.  

Especialment, m’hi he trobat fent referència a la guerra d’Ucraïna. En plantejar la situació i afirmar que la invasió russa no ha estat res més que un crim de guerra, per part d’aquests dels que parlo no hi ha resposta, sinó un immediat plantejament sobre l’actuació de les  milícies i dels batallons nazis que formen, segons diuen, el cos del exèrcit ucraïnès. Un cos  que ha massacrat, diuen, durant vuit  anys la regió denominada Donbass d’Ucraïna, en guerra civil iniciada per les ajudes  de Putin als pro russos de la zona; i  també  ha provocat massacra de  no sé quants jueus amb l’ajut de  Zelenski, que ens resulta un ser jueu practicant i un antisemita compulsiu: un impulsor d’un  nou Shoá...

Ningú posseeix la veritat absoluta, llevat d’aquests que en són profetes. Però que la exposició inicial tingui com a resposta  una altra pregunta que no és més que una  filípica quasi teològica de les barbaritats dels nazis ucraïnesos, oblidant l’origen de tot plegat, no és res més que intentar  aigualir el crim de guerra de Putin. Un crim tant  greu i evident com els de Hitler o Stalin durant la segona guerra mundial.  No volen sentir  ni mencionar  la paraula Holodomor que ha condicionat la història ucraïnesa, perquè els hi trenca determinats esquemes. Però les barbaritats comeses pels nazis ucraïnesos S. Bandera i R. Shujevych, comeses durant la segona guerra mundial en la pròpia Ucraïna, tot i sent anti stalinistes impenitents i afegits als batallons alemanys invasors per lluitar contra Stalin, (morts durant la dècada dels ’50, algun suposadament en mans de la KGB, i que bàsicament havien sobreviscut  aquell desastre stalinià), son la raó que els permet considerar nazi  al poble ucraïnès  i, en conseqüència, assumeixen que la  desnazificació d’Ucraïna és la causa que justifica la invasió de Putin.

 És aleshores, que allò que haurien pogut estar aclariments enriquidors es converteix en una imposada  classe d’història doctrinària, carregada  de dades innecessàries perquè pressuposen la meva/nostra ignorància; desautoritzen les pròpies fonts de informació i deixen clar que només les seves son fiables; van sempre  amb la càrrega argumental permanent de que el que és important és  la seva exposició i el seu raonament... Els altres, no sabem ni entenem res de res...

Em pregunto, ara ja i malauradament en massa ocasions, com ampliar el meu discurs  i els meus coneixements sense haver de suportar aquests talibans del tot, en tot moment,  tots els dies,   i davant de qualsevol qüestió per elemental que sigui.

¿No és possible un diàleg formatiu, amb un somriure al llavis i que aquest somriure no hagi de ser o semblar cínic?  Hòstia, quina tristor...!

 

J.  Vinyeta

4 d’Abril de 2022